LOolololol

Vill bara säga det här för jag tyckte det var roligt:
( i Kina säger man vacker flicka om man ex vill att en kvinnlig servitör ska komma till ditt bord eller om en tjej står i vägen eller, ja typ som en blandning mellan ursäkta och fröken, man säger det i princip till alla unga tjejer, killar har ett motsvarande ord men har aldrig använt de så frågade min lärare det här )

Jag: Alltså man kan ju kalla alla tjejer 'vacker flicka' och det betyder som inget mer än fröken, men kan man säga det motsvarande ordet till killar på samma sätt?

Lärare: ja?

Jag: men har aldrig hört någon säga det, kommer dom tro att jag Raggar på dom ?

Lärare: nej?

Jag: så varför säger ingen de?

Lärare: för killarna är oftast inte snygga?


Hahha märks de att min lärare är singel ?^^ helt underbart , sen började vi prata om att alla tjejer är vackra men bara några killar är snygga ^^ lol


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0