20111212

Halloj!
nu är jag tillbaka från en festival i en liten stad utanför Pu'er
tyvarr var det inte så varmt som i Pu'er....inte ens nästan...och regnade hela tiden.
och bodde på ett riktigt äckligt hotel...
men det var som helt okej resa ändå...tror nästan att det var resan hem som var roligast ^^
vi satt alltså i en bil från 10 till kring 7..då vi kom fran liste massa lampor i olika färger och det var otroligt vackert!
vi for och åt sen bestämde sig jag, sara, tammy,lea, toby och magikern (en kines som var magiker men jag inte minns namnet på) till universums lamaste klubb :P vi dansade lite, insåg hur tötigt det var och for tillbaka t hotellet :P
morgonen efter åt vi lunch sen for vi t festivalen där dom övertalade oss om att gå med i showen...så vi var modeller och sen sjöng jag lite, sara målade, tammy och lea dansade och Nelson spelade trummor ^^
förstapris var 10 000 kr, vi vann dock inte ;) vi fick var sitt täcke ^^ men nelson fick typ 1500, fast då var nelson mer seriös än vi var :P vi orkade inte ens fixa såna där fina minioritetskläder så vi får nog sskylla oss själa:P
något att ha gjort här i livet eller nått :P när det var över var i iaf trötta och kalla och blöta så vi for hem och la oss, morgonen efter blev vi upphämtade klockan typ 9 och resan hemåt började ^^ jag och tammy satt i bussen med all minioritetspojkar + eleine (en tjej i min klass) så vi pratade och hade roligt ...fram tills att vi var 20 min från kunming...då ahde vi suttit i bussen från 9 till 7.. och det var 20 min kvar...då stannade trafiken och vi blev stående i en timme -_-
men tillslut kom vi oss hem och jag, sara och tammy for och köpte pizza t middag för att sen komma upp t lägenheten och inse att någon försökt göra inbrott för...vi har inget dörrhandtag lägre :P det är helt borta, men dom tog sig iaf inte in så det är väl inte hela världen, ska ringa vår mentor imorn och säga att hon måste be någon omma oc fixa vårt dörrhandtag och lampan på toan...som av någon anledning är mer komplicerad än någon lampa jag nånsin sett, det är ett ..vad heter det, ett sånt där rör, men inte ett vanligt rakt utan det är runt? så vette tusan avr man hittar ett sånt! :O
jaja nu ska jag göra läxa, vänta på att sara sa vakna, ev se en film och sen fara och handla...för vi har typ inget kvar i huset :P hoppas ni har det fint där hemma! här är det iaf kallt och massa regn....typ...8 grader eller nått :/
skojja ba var visst sol, regnade igår iaf! men kallt äre!
Halloj!
nu är jag tillbaka från en festival i en liten stad utanför Pu'er
tyvarr var det inte så varmt som i Pu'er....inte ens nästan...och regnade hela tiden.
och bodde på ett riktigt äckligt hotel...
men det var som helt okej resa ändå...tror nästan att det var resan hem som var roligast ^^
vi satt alltså i en bil från 10 till kring 7..då vi kom fran liste massa lampor i olika färger och det var otroligt vackert!
vi for och åt sen bestämde sig jag, sara, tammy,lea, toby och magikern (en kines som var magiker men jag inte minns namnet på) till universums lamaste klubb :P vi dansade lite, insåg hur tötigt det var och for tillbaka t hotellet :P
morgonen efter åt vi lunch sen for vi t festivalen där dom övertalade oss om att gå med i showen...så vi var modeller och sen sjöng jag lite, sara målade, tammy och lea dansade och Nelson spelade trummor ^^
förstapris var 10 000 kr, vi vann dock inte ;) vi fick var sitt täcke ^^ men nelson fick typ 1500, fast då var nelson mer seriös än vi var :P vi orkade inte ens fixa såna där fina minioritetskläder så vi får nog sskylla oss själa:P
något att ha gjort här i livet eller nått :P när det var över var i iaf trötta och kalla och blöta så vi for hem och la oss, morgonen efter blev vi upphämtade klockan typ 9 och resan hemåt började ^^ jag och tammy satt i bussen med all minioritetspojkar + eleine (en tjej i min klass) så vi pratade och hade roligt ...fram tills att vi var 20 min från kunming...då ahde vi suttit i bussen från 9 till 7.. och det var 20 min kvar...då stannade trafiken och vi blev stående i en timme -_-
men tillslut kom vi oss hem och jag, sara och tammy for och köpte pizza t middag för att sen komma upp t lägenheten och inse att någon försökt göra inbrott för...vi har inget dörrhandtag lägre :P det är helt borta, men dom tog sig iaf inte in så det är väl inte hela världen, ska ringa vår mentor imorn och säga att hon måste be någon omma oc fixa vårt dörrhandtag och lampan på toan...som av någon anledning är mer komplicerad än någon lampa jag nånsin sett, det är ett ..vad heter det, ett sånt där rör, men inte ett vanligt rakt utan det är runt? så vette tusan avr man hittar ett sånt! :O
jaja nu ska jag göra läxa, vänta på att sara sa vakna, ev se en film och sen fara och handla...för vi har typ inget kvar i huset :P hoppas ni har det fint där hemma! här är det iaf kallt och massa regn....typ...8 grader eller nått :/
skojja ba var visst sol, regnade igår iaf! men kallt äre!

bussen dit

uttråkade tjejer  ca 4 timmar från kunming


en liten bit från Pu'er....var typ 20 grader och sol, ville stanna där för evigt...

nelson och folk med roliga hattar

tammy sara och lea och ännu fler folk med roliga hattar!

när vi övade inför showen

street food! det är typ ris och jordnötter i nån grejj...var typ gott iaf!

nelsons outfit för dagen

här är då vi med våran nya vän^^ han är supertrevlig och vi är rätt så säkra på att han är bög, men han är modell så man vet itne, han kan ju bara vara super tjejig också :P men vann iaf hela grejjen så grattis till honom och hoppas han spenderar sina 10 000 kr på nått bra sätt! :D

deet hela avslutades med att våran vän magikern trollade lite!
sen spelade någon kinesiskt metalband...dom var...inte jätte coola...
och sist spelade minioritetspojkarna från kunming, fast då hade det börjat regna så blev bara tre låtar för gitarristerna fick stötat av sina gitarer hela tiden :P

PUSSHEJ!


Kommentarer
Postat av: mamma Maria

Ni verkar ju ha haft trevligt iaf, men det låter otrevligt med inbrottsförsöket. Ni får se till att vara hemma och vakta! Här är det snö och minus 15 i morse så ni har det bättre. Må så gott och så hörs vi på lördag! Kramar



PS Linnea klarade körkortet idag så jag skickade ett grattis från oss.

2011-12-12 @ 17:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0