20111226

God jul på er allihop! :)

så årets jul blev lite annars är den vanligtvis brukar vara :P

det hela började med att jag fick ett paket i torsdags med massa godis och saker från mamma och pappa! ;D helt sjukt vad jag saknat svenskt godis!

sen på fredagskväll for jag till dormet och letade upp tammy och en kille från equador som heter Andres, sen for vi, sara och lea tillsammans med Anastasia till pizzerian och firade anastasias födelsedag lite snabbt :) sen for sara till svenska pojkarna från nodrica och jag, tammy och andres letade upp nelson för att sedan skynda till bussstationen och ta en nattbuss till Tengchong, en stad som ligger ca 1 timme ifrån myanmarr (Burma) med bil.

vi kom fram ca 9 på morgonen (tog 12 timmar att åka dit) och hade inte lyckats sova mkt så ver helt slut när jag kom fram på julaftonsmorgonen! vi hoppade i dushen, gjorde oss fina och klockan 1 var vi på något klubbhus med massa vackra statyer och fontäner. jag sjöng 2 låtar och kände hur min hals höll på dö men lyckades ändå göra helt okej ifrån mig. sen dansade tammy och andres lite latinsk dans och nelson trummade på som vanligt! :)

vi var klara kring 5, då for vi tillbaka till hotellet och åt middag sen bytta vi hotell (till ett som hade Wifi) och fräshade upp oss lite eftersom kring 7 kom mannen som höll i konserten och hämtade oss och tog oss till ett KTV, så där chillade vi ett tag, hann med ett samtal hem så fick se lite kalle anka och säga hej till alla! upptäckte hur mkt jag saknat det så nästa år kommer jag vara hemma på jul, så är det bara!

klockan 10 begav vi oss tillbaka och chillade med te tills vi gick och la oss vid 12. på juldagen steg vi upp 7, gjorde oss klara och jag insåg att jag knappt hade någon röst what so ever, men klockan 10 var det konsert så sjöng ändå, fastän de gick sådär, nelson sjöng lite han med och sen när jag och nelson kom tillbaka till hotellet kring lunch tid så satt tammy och pratade med sin familj så sa hej till dom lite snabbt och sen väntade vi på att mannen med pengarna skulle komma och betala oss ^^

klockan halv 4 kom han och vi fick våra pengar (3000  kronor rikare, score!) sen for vi till bussstationen och fixade biljetter och insåg att vi nu att vi har 3 timmar på oss att göra nått. så tre förslag kom vi på
1.fara t burma, äta, fara tillbaka
2.göra inget
3.fara till en av de varmakällorna i närheten av stan (de ligger nämligen en vulkan en timme från staden)

problemet med första förslaget var att....ingen hade med sig sina pass förutom tammy.
problemet med andra förslaget var att vi som ville göra nått.

så vi tog en taxi till varma källorna, betalade för ett privat rum och chillade i det otroligt varma vattnet och låg och myste på det "magiska gräset" det var bra för nått...men minns inte vad....

sen tog vi taxi tillbaka och sen buss hem, men där var inte mitt äventyr slut.
efter 10 minuters resa insåg jg att jag glömt hörlurarna...inte najs...men lyckades ändå somna,
klockan 12 blev jag dock väckt...av en kinesisk polis...hann bli lite smårädd...

han frågade vars vi kom ifrån, vad vi gör här, vilket campus vi tillhör, vars vi bor osv....så förstod honom iaf och kunde svara,sen frågade han om pass....vi visade tammys och han gick...sen fick jag veta att dom tydligen sagt att kineser som inte har pass måste betala 100, utlänningar som inte kan visa giltligt visum måste dom ta med ner till stationen tills någon kan faxa över papperna....så jag är grymt tacksam över att han nöjde sig med tammys :]

resten av resan sov jag, vaknade när vi kom fram klockan 8 på morgonen (så orkade inte med skola idag)
sitter istället och övar på mitt tal och väntar på att mamma ska logga in på skype -_-'

om någon är intresserad så är iaf det här mitt tal

这本书  的   名字是“hål i huvudet"中文的意思是   头上的一切
jenny jägerfeld写   的   这本书。  她   是  一位  瑞典的女人。她是心理学家所以   她  的书是很深。她是二十七岁,有两个孩子,  还有  她喜欢旅行。
它是关于minou,二十三岁,漂亮,   一个   瑞典的女人。一个星期   她   回家但是她的男朋友不在这儿。她找他但是发现了 一个  磁带。 是一个信“从"她的男朋友”留给"她。她的男朋友说“我不爱你,我爱另一个女孩  再见minou"
minou是非常的 伤心   所以她坐飞机去西班牙。在这儿她遇到了一个男人,他的名字是Owen。owen 喜欢minou但是minou仍然  爱她的前男友
我选择这本书   是因为这本书   不仅   是瑞典的   而且  又很好看的。还有   我和minou有很多共同点   .她不知道 自己是谁所以她坐飞机去西班牙 找寻自我,同样的原因,我便坐飞机来中国
这本书  的   名字是“hål i huvudet"中文的意思是   头上的一切
jenny jägerfeld写   的   这本书。  她   是  一位  瑞典的女人。她是心理学家所以   她  的书是很深。她是二十七岁,有两个孩子,  还有  她喜欢旅行。
它是关于minou,二十三岁,漂亮,   一个   瑞典的女人。一个星期   她   回家但是她的男朋友不在这儿。她找他但是发现了 一个  磁带。 是一个信“从"她的男朋友”留给"她。她的男朋友说“我不爱你,我爱另一个女孩  再见minou"
minou是非常的 伤心   所以她坐飞机去西班牙。在这儿她遇到了一个男人,他的名字是Owen。owen 喜欢minou但是minou仍然  爱她的前男友
我选择这本书   是因为这本书   不仅   是瑞典的   而且  又很好看的。还有   我和minou有很多共同点   .她不知道 自己是谁所以她坐飞机去西班牙 找寻自我,同样的原因,我便坐飞机来中国

måste bara lära mig det utantill nu :/
och träna skriva tecken...i första boken ska jag kunna 250 tecken...jag kan ca....200...
i andra boken ska jag kunna ca 120....kan kanske....20....så på en vecka måste jag lära mig 150 tecken...kommer gå?!
inch! men det är mest om jag vill spika provet, vilket jag görna skulle vilja men nöjer mig med att klara det.
telet kommer jag nog bli godkänd på...lyssna delen också...och borde klara skriftliga delen med de tecken jag kan...men skulle ändå gärna vilja spika de :] fick ju asbra på förra provet och då trodde jag att jag inte kunde nått, nu är jag lite mer självsäker så....kanske?!

jaja, nu till BILDER!

nattbussen dit! 

kan tillägga att vi hade 25 grader och strålande sol ^^








Kommentarer
Postat av: mamma Maria

Ser varmt och skönt ut, lite avundsjuk är vi för det! Försök att vara duktig nu och fokusera på skolarbetet. Vi hörs! kramar

2011-12-26 @ 16:16:12
Postat av: Amanda

ååhhh låter väldigt roligt allt det där!

2011-12-26 @ 20:41:01
URL: http://amdy.blogg.se/
Postat av: Amanda

okeeeje jag tänkte bara fråga om jag på något sätt kan få skriva ut en kopia av mitt pass där borta?? alltså typ på skolan eller sååå??? eller om det går att göra på nordica... I needz it for school såg jag nu, och självklart är det det jag inte har skrivit ut.....

2011-12-26 @ 21:20:35
URL: http://amdy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0