20111109

Halloj^^

kände att det var dags för en uppdatering, speciellt med tanke på att sist jag skrev var t o m före proven!
och det var ett grymt bra tag sen!
det gick iaf super bra, fick 88,96 och 97, så 281 av 300, så borde ligga på ett grymt starkt B eller ett väldigt svagt A.

förutom det så vet jag inte om det hänt så mkt, gick lite dåigt i skolan för mig så tog tag i det och började plugga en massa och nu går det bra igen (även om vår lärare är lite galen och pratar fortare än ljusetshastighet)

jag har ätit Ecuadorisk mat! min klasskompis är därifrån och hon var ledsen för att hon inte hade ett kök så när hon såg vårat frågade hon om hon fick laga mat, Klar hon fick! helt underbart gott var det!

jag har köpt en sladd so går mellan datorn och TVn så vi kan se film på tvn nu, vilket resulterat i några filmkvällar( och fler är på väg) fast en så länge har vi mest bara sett Gudfadern och massa serier, men skönt att kunna använda TVn iaf^^

det var en halloweenfest också så jag sara och Tammy klädde ut oss och for ut och firade, tyvärr var det nte så roligt som vi hoppats, men det var kul att klä ut sig iaf!

kylan har börjat komma till kunming, går omkring med byxor och tjocktröjja nu, men graderna faller så skka köpa mig en jacka snart, längtar till mars då det är 20 grader igen, men det känns dock skönt att det typ aldrig blir minus i kunming, det gillas starkt!

vet inte om det hänt nått mer, har lyckats spendera lite mer pengar än vad var planerat den här månaden så känner mig fattig och tråkig, men på Fredag är det den kinesiska högtiden "Singels day" dom tyckte att ska det finnas en dag för par så ska det finnas en för singlar också, det tycker jag var en bra ide så planen var att fara ut med tjejerna till kundu och dansa, men det blev inte för vår svenska kompis fyller år på måndag och ska fira på fredag, oh well, blir nog kul ändå :)

men nu ska jag gå till skolan, efter skolan ska jag nog lägga upp lite bilder också, fast eftersom jag inte uppdaterar förän det är klart så är det ganska onödigt att berätta det, menmen, ta hand om er, puss!

okej, blir inga bilder för...jag är lat...isst får ni ny info!!!

info1:
saras mobil blev stulen...kina suger ibland.
info 2:
vi ska ev få en ny rumskamrat snart!!!
tammi i min klasss vill nämligen gärna bort from dormet som inte ens har varmvatten
och vi har ju faktiskt ett extra rum!
vi ska flytta skrivbordet till mitt rum och så fixa nån slags säng till det lilla rummet , sen finns där en byrå och en bokhylla, ingen garderob, men en byrå borde funka...hoppas vi! 
vi måste bara bestämma lite detaljer, fixa en extranyckel, prata med landladyn, en säng, tammi har lite skolgrejjer att fixa men sen flyttar hon förhoppningsvis in :D
yeeey!!
1 för vi får mer pengar att resa för
och 2 för att tammi är helt underbar och längtar efter att få bo med henne :D

info3:
mina föräldrar kommer den sista februari!!!!!!!
och stanna i kunming i en vecka :D
wiho :D


nu ska jag sova, puss!

Kommentarer
Postat av: amanda

hahah aåhhh vilken fantastiskt intressant statusuppdatering. tammy verkar super, och roligt att dina föräldrar kan komma och hälsa på ändå (fastän det inte finns något hav att bada i, sorry olof)

2011-11-09 @ 15:47:04
Postat av: mamma Maria

Det var på tiden att du uppdaterade bloggen!Vad trist att Saras mob blev stulen, men det är ju materiellt as you know. Det positiva är att skolan går bättre och att vi bokat biljetterna och hotell.

Hörs till helgen!

Kramar mamma

2011-11-09 @ 17:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0