20120105

...höll på skriv 2011 -_-

iaf, så är det ju alltså nytt år nu!
congratz åde! 

hade en helt okej nyårs, var med sara och amada och vi for runt litegrann men blev en nykterkväll för jag var skadad-_-

amanda kom ju som sagt i onsdags, så vi for en massa till sunny bar och på fredagen gick vi all out med förfest på sunny sen pandora så amanda fick träffa sin Bimbim, sen for vi till kundu och klockan 4 på morgonen ville sara och henke ha McD så vi drog dit men det var stängt så vi tänkte, vi går till KFC ist, och vi går där i mörkret och jag börjar tänka " borde det en inte vara trappsteg häääääääääääääääääääääää-"

så jag föll grymmt graciöst ner på marken och skrapade upp mina knän och haltade i en vecka, nu har det äntligen börjat bli bättre dock! men jaa, så fredag var kul...fram tills klockan 4....lördag var okej, och söndagen sov vi på ^^ sen på måndag åkte amanda till korea :/

kan ju tillägga att jag hade mitt listening prov på fredagen och det gick awesome! sen hade jag comprehension på onsdag och det gick helt okej och idag hade jag speaking och det gick super! jag är fetnöjd!

så ikväll ska jag och tammy ut och fira och sara ska hänga på :D fast bara ett litet tag för hon hr prov imorn :/
och på fredag säger vi hejdå till Anasatia som återvänder till Ryssland, ev ska hon kanske bo i vår lägenhet när vi är ute å reser, måste prata med henne om det! note to self....ring anastasia!

men ja, och på lördag klockan 14.50 kommer jag, sara och Henke-boy att sitta på ett flyg mot Dalian! så ska vi hänga med derran där i 4 nätter och sen ta färjan till Amanda och Seoul! efter det så blire  båtresa tillbaka till dalian, sen antingen flyg därifrån eller tåg, inget bestämmt än!

vi kommer ju då hem kring den 18e och sen blire att fira springfestival i kunming och sen när Tammy kommer tillbaka från ....vars hon nu ska jobba....så ska vi ev ta en buss/tåg till Laos och chilla där lite och sen tillbaka å fira sara såklart! och sen får vi se om vi bara chillar kanske :P

men nu ska jag iaf försöka få tag i min mamma (som nog troligtvis är den enda som orkat läsa allt det här )och berätta allt jag skrivit ^^ sen blire å göra sig fin å ringa tamms!

inga bilder idag inte!

vi hörs
puss!

Kommentarer
Postat av: mamma Maria

Hej! Det finns fler som läser men de skriver inte kommentarer! Hoppas att ni får en trevlig semester och hör av dig då du kan. Vi hörs om inte annat när du kommer tillbaka till Kunming.

Kramar mamma

PS vi har nu äntligen skickat iväg visumansökningarna!

2012-01-07 @ 10:22:23
Postat av: mamma Maria

Hur är det med uppdateringar? :) Amanda är mer aktiv!

Vi hörs! Kramar

2012-01-19 @ 20:06:53
Postat av: Grabb3

Jag är ledsen, men jag kan inte kinesiska, och uppenbarligen inte google translate heller :( 我乡你 = min by du. 所以我说“我非常想你” 你看的懂吗? = Så jag sa, "Jag skulle gärna vilja att du" vet du det?



Det fula är att man kan översätta från svenska till traditionell kinesiska (eller förenklad) men tvärt om så finns det bara kinesiska att välja mellan :P



Hahahahahah, du, jag och google translate måste ha ett snack alltså! :* Tydligen är det stor skillnad från Puss till puss med,, jag ger upp >.<

2012-01-28 @ 11:10:10
URL: http://lilltjoosan.blogg.se/
Postat av: helen

hej sofia!

här kommer en varm långväga hälsning till dig där borta i det stooora landet i öster. hoppas att du har det bra och mår gott. och njuter allt det du får vara med om.

sköt om dig och kram på dig!

/ helen (amandas mamma)

2012-02-24 @ 21:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0