20120130

Wow va jag är dålig på blogga, skrev klart det här den 19 men bilder tar så lång tid att lägga upp så jag ger alltid upp, så nu får ni en uppdate utan bilder, så kommer kanske bilder senare...

kan ju berätta att jag skrivit om min resa en gång redan men det raderade blogg.se.....så nu får ni en kortare verson, sorry 'bout that

iaf, jag hade prov, gick asbra, av 300 poäng fick jag 22 fel eller nått sånt, så det är jag som nöjd med :)

på lördagen efter proven for jag, sara och henke till Dalian där vi bev uppmötna av derek! han visade oss runt, vi käkade lite Dalian style food och sen lekte vi i snön. det var sjukt kallt men påminde om sverige så jag var som okej med det :)

sen var ju planen att ta färja till seoul. enligt derek "det kostar ca 500 och tar en natt så ni kan sova på båten" NEJ! det var dyrare äntt flyga och tod 16 timmar, dock inte över natten. så vi valde att flyga istället!

så vi kom fram på morgonen i seoul, amanda gick fortfarande skola så vi fick ingen hämntning där inte, men eftersom jag vaarit i seoul förr och bott på samma hostel så fick jag oss som fram :)

väl på hostelet (Pencil) så träffade vi Amanda, Kiro (min älskade lilla macaoflicka jag träffade sist i seoul) och carro, en svensk tjej amanda känner ^^

vi blev snabbt vän med alla på hostellet, så hängde vi massvis med Chris, en korean vi träffade sist vi var där och så blev det massa utgång och Kpopförfester och allmänt koreanska saker ^^

kan ju dock tillägga att mina knän alltså börjat återgå ti det normala men bara för det så var jag ju tvungen att stuka foten i seoul så jag gick omkring och hade ont hela dagarna! värt! nope! menmen kunde varit värre i guess ^^

vi gick och shoppade en massa och sen for vi på en "visit korea" sak...det var....skummt...
vi kunde vinna saker, och tro det eller ej men jag vann alltså förstaplats!! dock så gick ju inte det eftersom det var en resa till någon ö och jag skulle ju fara om någon dag så....fick ta en ny lott, skrapade fram hotellnätter, näe fick en ny lott skrapade fram musikalbiljetter, DOM tänkte jag, kan jag väl använda iaf! ....nope.

slutade iaf med att jag vann både musikalbiljetter och hotellnätter. så planen var då att jag sara henke och amanda skulle fara t musikalen, sen sova på 5stjärningt hotell! men det blev inte.

hotellen låg på olika ställen i korea, den ena vid flygplatsen och den andra i södra sydkorea så dom fick amanda och carro ta, och musikalen var man tvungen att boka 2 dagar i förväg så dom fick amanda och carro ta :P

sen hände det väl inte så mkt mer, tog flyget till Shanghai, låste in vårt bagage, tog the subway in i stan, gick omkring och tilltade lite, hittade inga klubbar eller barer så tog in på hostel, for till flygplatsen igen och for hem till älskade kunming!

här är det alltså 18 grader och sol, de ni! 

ja det var väl min resa, får se om det bli nått mer under lovet, isf berättar jag det :P



ja så stannade vi hemma ett par dagar för att sedan flyga till Meishen för att fira kinesiska nyåret med kineser, det var ganska coolt faktiskt, det är lite som julafton och nyårs i ett och hela familjen samlas först framför tvn, ser samma show varje år, sedan massa mat (var inte et fan av alla konstiga saker som hade men provade snällt allt, men vissa saker var underbara och hemlagat är alltid najs);D

det var galet med fyrverkerier och vi hängde en massa på vår kompis nyöppade bar, det var väl typ det som hände, och om ni hittar massa stavfel så är det för att när vi var där tog dom med oss och fixade naglarna, tog 4 timmar och kostade 600 (som jag som tur är inte behövde betala själv:]) men nu har jag iaf väldigt flashiga långa fina naglar ^^

ooooch igår så var det saras födelsedag så vi blev bjudna på hemlagat hos våran lilla Van, helt underbart var det, nog något av det godaste jag ätit sen jag kom hit! efter det sunnybar med vänner och sen tårta såklart, sen runt 2 for jag hem för då var jag trött,sara och dom andra for ut och klubbade sen så dom var hemma lite senare^^

nu ska jag faktiskt uppdatera det här sen får ni bilder nån annan dag, anledningen varför jag bryr mig är för att jag inte fått prata med min mamma på aldelens för länge så tänkte uppdatera lite iaf.en sista sak bara, jag är sjuk så jag tycker mamma kan ta sig tid och ringa mig nån gång då jag tycker att det är otroligt synd om mig.

ha det fint, här är  det 20 grader och sol men jag sitter inne för jag är sjuk! puss och kram!


Kommentarer
Postat av: Amanda

JAG KOMMENTERAR LOL. det var sjukt kul att ha er här, förhoppningsvis kan jag vara en bättre värd nästa gång och ta er runt på olika saker, och förhoppningsvis så är det VARMARE då, uuuhh, hatar kylan, WHY IS IT LIKE THIS. blogga mer, jag ska försöka jag med (lol kommer inte gå....)

2012-01-30 @ 15:00:43
URL: http://amdy.blogg.se/
Postat av: mamma Maria

nu har vi ju pratat så nu känns det väl bättre! vad kul att proven gick bra, det hade jag inte hört. Ser fram emot bilderna.Kramar mamma

2012-02-01 @ 16:47:29
Postat av: Moa och Josefin

Hej! Sjukt fin blogg! Skulle vara jätte kul om du/ni vill vara med i veckans blogg hos oss! :)

Inlägget:

http://ponnymoln.blogg.se/2012/february/var-med-och-tavla-igen-d.html#comment

KRAM! <3

2012-02-05 @ 13:18:30
URL: http://ponnymoln.blogg.se/
Postat av: Amanda

oops stavfel; som jag ville ge min kärlek i alla mina dar

2012-02-08 @ 15:02:40
URL: http://amdy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0